ام وی ام 110

ام وی ام 110

ام وی ام 110

ام وی ام 110 سردمدار حضور خودروهای چینی در بازار ایران بود که خود را رقیبی برای پراید معرفی می‌کرد. سواری نرم و امکانات ساده‌ای که پراید از آن محروم بود، کاری کرد که روز به روز به صف خریداران این خودروی چینی اضافه شود، اما ایمنی کم و کیفیت پایین قطعات به مرور 110 را به حاشیه بازار کشاند.

این خودرو از سوی کمپانی چری، با نام QQ شناخته می‌شود. وقتی کیوکیو توسط مدیران خودرو تولید و وارد بازار ایران شد، او را ماتیز چینی نام‌گذاری کردند. نسل نخست این مینی هاچ‌بک در سال‌های 1384 تا 1395 و در قالب نسخه‌های سه سیلندر و چهار سیلندر به بازار ایران عرضه شد. یدک لوکس در ادامه به معرفی اجمالی این خودرو پرداخته است.

mwm 110

قطعات ترمز و فرمان ام وی ام 110 جهار سیلندر دنده ایاتوماتسه سیلندر

ابعاد و اندازه این خودروی چینی را می‌توانید در جدول زیر مشاهد کنید:

اندازه طول 3550 میلی‌متر
اندازه عرض 1495 میلی‌متر
اندازه ارتفاع 1530 میلی‌متر
فاصله بین محورها 2340 میلی‌متر
نوع بدنه هاچ‌بک مینی
وزن 890 کیلوگرم
تعداد سرنشین 4 نفر

موتور خودرو ام وی ام 110

پیشرانه MVM 110 چهار سیلندر دارد و حجم آن نیز به 1.1 لیتر می‌رسد. حداکثر راندمان این پیشرانه تنفس طبیعی 68 اسب‌بخار قدرت و 90 نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد رسمی این خودروی چینی 13 ثانیه اعلام شده است که البته به نظر نمی‌رسد در دنیای واقعی محقق شود. این هاچ‌بک کوچک 3.7 لیتر در 100 کیلومتر بنزین می‌سوزاند که رقم خوبی محسوب می‌شود.

قطعات انژکتور ام وی ام 110 جهار سیلندر دنده ایاتوماتسه سیلندر

مشخصات فنی این مینی هاچ‌بک را می‌توان در یک نگاه کلی در جدول زیر مشاهده کرد:

حجم موتور 1083 سی‌سی
تنفس موتور طبیعی
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
حداکثر قدرت 68 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه
محل قرارگیری موتور موتور جلو
مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم باک 35 لیتر بنزین
حداکثر سرعت 130 کیلومتر بر ساعت
جعبه دنده 5 دنده دستی یا اتوماتیک

طراحی ظاهری خودرو ام وی ام 110

فضای داخلی ام وی ام 110 را می‌توان به کابین پرایدهای قدیمی تشبیه کرد. فضای داخلی این هاچ‌بک از دو رنگ مشکی و کرم تشکیل شده است. یکی از نکات منفی MVM 110 این است که تمام قسمت‌های کابین از پلاستیک خشک ساخته شده‌ و به مرور زمان دچار پوسیدگی و شکستگی می‌شود.

قطعات بدنه ام وی ام 110 جهار سیلندر دنده ایاتوماتسه سیلندر

درباره ظاهر این خودروی چینی می‌توان گفت که ظاهر آن کاملا شبیه به دوو ماتیز است. ابعاد کوچک، درب‌های بزرگ، چراغ‌های گرد و سقف بلند از جمله مشخصه‌های ظاهری این خودرو هستند. البته این خودرو چهارسیلندر در مقایسه با نسخه سه سیلندر یک روف رک اضافه دارد که موجب تمایز این خودرو از تیپ ضعیف‌تر شده است.

امکانات خودرو ام وی ام 110

ام وی ام 110 یک خودرو کاملا ساده است. در واقع می‌توان گفت هر آپشنی که پراید دارد، در این خودروی چینی نیز قابل مشاهده است. البته سطح انتظار مشتریان از MVM 110 نیز زیاد نیست، چراکه این ماشین جزو ارزان‌ترین محصولات مدیران خودرو در بازار ایران است.

قطعات داخلی ام وی ام 110 جهار سیلندر دنده ایاتوماتسه سیلندر

از جمله سایر امکانات جک S3 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترمز ABS
  • دو عدد کیسه هوا
  • سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو
  • شیشه بالابر برقی برای 4 درب،
  • آینه‌های جانبی برقی
  • فرمان هیدرولیک
  • چراغ مه‌شکن جلو و عقب
  • ایربگ راننده و سرنشین جلو
  • سیستم تهویه دستی
  • صندلی‌های عقب تاشو
  • روکش صندلی پارچه‌ای

قطعات برقی ام وی ام 110 جهار سیلندر دنده ایاتوماتسه سیلندر

قیمت خودرو ام وی ام 110

این مینی هاچ‌بک چینی در زمان عرضه به بازار با محصولات خانواده پراید رقابت می‌کرد اما اکنون در بازار خودروهای کارکرده به دلیل قیمت بالاتری که نسبت به پراید دارد، از استقبال کمی برخوردار است و تنها گروه‌های خاصی از مشتریان این خودرو را برای خرید انتخاب می‌کنند.

علاوه بر این، با ورود خودروهای اقتصادی سایپا مانند تیبا و تیبا 2 شرایط برای این خودرو سخت‌تر و این هاچ‌بک چینی به حاشیه بازار رانده شد. تا جایی که می‌توان گفت اکنون در بازار، تنها مشتریانی که به دنبال یک خودرو شهری بسیار کوچک هستند، اقدام به خرید این ماشین می‌کنند. البته این خودرو برای رانندگان تازه کار بسیار مناسب است، چرا که شعاع گردش اندکی دارد و به راحتی می‌توان آن را پارک کرد. مصرف سوخت اندک ام وی ام 110 چهارسیلندر نیز دیگر مزیت این خودرو است.

براساس شرایطی که در بازار خودروی ایران وجود دارد و نوسانات قیمتی شدیدی که شاهد آن هستیم، نمی‌توان یک قیمت ثابتی برای این خودرو اعلام کرد. اما براساس سال تولید و میزان کارکرد این خودرو می‌توان گفت این خودرو در بازه 70 تا 135 میلیون تومان در بازار دست دوم خودرو به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *